Invitasjon til Tjønnstuggus venner

Ranheim skiklubb har den store glede av å invitere til Tjønnstuggus venner.

Tjønnstuggu ved Solemstjønna på Reppe ble bygget på dugnad like etter andre verdenskrig, og ble høytidelig åpnet i 1947. Bakgrunnen var å få et «samlingssted for stedets befolkning, til gagn for idrettsarbeidet, særlig for ski- og skøytesporten».

Siden har mange generasjoner barn og ungdom fra Ranheim hatt sitt aller første møte med skitrening og -konurranser ved Tjønnstuggu og mange har hatt glede av kafedrift i helgene og bruk av lokalene til festlige lag. Det er dermed svært mange på Ranheim som helt fra unge år til moden alder har fått et sterkt, varig og positivt forhold til Tjønnstuggu.

Store mengder dugnadsarbeid er blitt lagt ned på og rundt Tjønnstuggu gjennom mere enn 75 år, av ranheimsbygger for ranheimsbygger. Også etter at Ranheim skiklubb tok over Tjønnstuggu i 1990, har det blitt gjort store utbedringer på hus og løyper.

Det kan nevnes utbedring av løypetraseer og lysløyper på 90-tallet, innlegging av kommunalt vann og kloakk og bygging av toaletter i kjelleren på 2000-tallet, små og store utbedringer det neste 10-året, bl.a. isolering og oppussing av storsalen, og nå på 20-tallet har det skjedd store ting der vi bl.a. har fått helt nytt og moderne kjøkken, oppussing av lille sal, fornying av elektrisk anlegg, brannsikring, isolering og ny utvendig kledning på deler av bygget.

Men, fremdeles gjenstår mye arbeid på Tjønnstuggu, i skiløypene og turstiene i utfartsområdet for Ranheim og de andre østlige bydelene.Ranheim skiklubb inviterer derfor gamle og nye ildsjeler til å bli med å starte Tjønnstuggus Venner med hensikt å få gjennomført nye utbedringer på og ved Tjønnstuggu, til glede og nytte for alle.

Vi tenker dette kan passe både for pensjonister som kan bidra på dagtid og andre som heller kan være med på kveld og helg.

Skiklubben inviterer derfor alle entusiaster til en uformell samling på Tjønnstuggu mandag 12. juni kl 18:00.

Her vil vi dele noen tanker om kommende oppgaver og være lydhør for ideer om hvordan dette kan organiseres og driftes. Det vil bli servert varm og kald drikke og noe å bite i.

Alle som kan bidra med noe er hjertelig velkommen!

Spørsmål, kommentarer eller påmelding kan gjøres ved å trykke delta på arrangementet på Facebook, til post@ranheimskiklubb.no eller tlf. 9289 5979 (Einar Røset)

Vel møtt!

30.05.2023 22:39