Om Ranheim skiklubb

tjønnstuggu

Ranheim skiklubb ble stiftet i 1990, og teller i dag omkring 120 medlemmer.

Vi ønsker å ha en sosial profil, hvor både barn, unge og foreldre skal trives. Vi er mer opptatt av bredde enn av rene prestasjoner. Unger på alle ferdighetsnivåer skal bli sett og ivaretatt i et trygt og utviklende miljø. Vi oppfordrer ungene til å delta i både interne og eksterne skirenn fra ung alder, fordi det er gøy og sosialt!

Vi vil involvere foreldre ved å tilby smørekurs, vi har grøtkvelder med barna, og kan også tilby både teknikk- og trenerkurs for voksne som ønsker å utvikle sine egne skiferdigheter, samt bidra i barnas utvikling.

Vi har klubbhus på Tjønnstuggu på Reppe. Om vinteren har vi de fleste treningene våre fra Tjønnstuggu. Fra hytta kjører vi spor i lysløypa rundt Solemstjønna, og videre over til lysløypene i Vassdalen (i samarbeid med Jonsvatnet IL).

Vi har også utøvere som driver på høyt nivå. I 2012 ble Trude Fornes klubbens første norgesmester da hun vant junior-NM på 15 km klassisk i Holmenkollen.

Se klubbens informasjonsskriv myntet på nye medlemmer/foreldre.

lagt til handlevogn