Visjon

Vi ønsker å ha en sosial profil, hvor både barn, unge og foreldre skal trives. Vi er mer opptatt av bredde enn av rene prestasjoner. Unger på alle ferdighetsnivåer skal bli sett og ivaretatt i et trygt og utviklende miljø. Vi oppfordrer ungene til å delta i både interne og eksterne skirenn fra ung alder, fordi det er gøy og sosialt!

Vi vil involvere foreldre ved å tilby smørekurs, vi har grøtkvelder med barna, og kan også tilby både teknikk- og trenerkurs for voksne som ønsker å utvikle sine egne skiferdigheter, samt bidra i barnas utvikling.

Vi har klubbhus på Tjønnstuggu på Reppe. Om vinteren har vi de fleste treningene våre fra Tjønnstuggu. Fra hytta kjører vi spor i lysløypa rundt Solemstjønna, og videre over til lysløypene i Vassdalen (i samarbeid med Jonsvatnet IL).

Klubbens vedtekter (sist revidert 03.03.2021)

Mål og strategi for klubben (sist revidert 16.10.2018)

Operasjonalisering av strategi og mål (sist revidert 16.10.2018)

Historie

Ranheim skiklubb ble stiftet som egen klubb i 1990. Forut for dette var langrenn en av Ranheim Idrettslags grupper. Les mer om historikken i Jubileumsskrivet som ble utarbeidet i idrettslagets 25. år!